Kendimi ifade ve eşya ile münasebetimi tayin ve kainattaki yerimi tespit gibi hususlar...*

Sunday, January 31, 2010

A long time ago...

Cnbc-e ve E2'de Star Wars etkinlikleri var. Yanlış sırayla veriyorlar, kaç kere izlediğimi hatırlamıyorum  vb. şeyler demiş olsam da geçen hafta bir baktım The Phantom Menace'ı izleyivermişim. Bu gün de Attack of The Clones var. Bu episode'u hiç sevmemiştim ama yine de izlemek istiyorum. Düşündüğümden daha çok seviyormuşum Star Wars'u. Sadece filmleri değil, bu filmlere yapılan göndermeleri de çok seviyorum. Dosyalarımı karıştırıken alttaki reklamı buldum, çok güldüm:


Ve şunu farkettim, episode 4,5 ve 6'ya eski üçlü diyoruz ama episode 1 çekileli de 10 sene olmuş. Annem'in dediği gibi günler değil ama yıllar çabuk geçiyor. Kaset denilen bir nevi müzik dosyalarımız vardı, kaset dolduran dükkanlar vardı. O kadar da eski degil gibi geliyor avunmak istiyorum ama kime göre neye göre:

5 comments:

Bahar said...

Bir de şu var: Harçlıklar arttırdık, küçük bir şehirde olduğumuzdan ısmarlayıp bazen iki/üç hafta bekledik. 60'lık, 90'lık boş kasetlerimize birbirimizden albümler çektik. Karışık kasetler yaptık ya da yaptırdık ve sonuçta elimizde ne var? Atmaya da satmaya da kıyamadığımızdan koca kutulara yerleştirdiğimiz bir yığın kaset.

Geçen ay, erkek kardeşim seneler önce ona hediye ettiğim Sony walkman'i geri verip ara sıra nostalji yaşamak için bu kasetleri dinlememi teklif etti. O zaman bizim nesilde nasıl büyük bir sabır olduğunu anladım. Gırç gırç gırç geri sarmalar, "ay çok geri almışım" diyip gırç gırç ileri sarmalar. O dönemlerde şarkının başlangıcını bir kere de tutturabilene aziz gözüyle bakılırdı.

Yıllar çabuk geçiyor, işte bu doğru. Cnbc-e'nin Star Wars atağının bizim yaş aralığımızda yarattığı heyecanın sebebi sanırım eski günlerde yaşadıklarımız. Yoksa ortalık divx, dvd cennetiyken 90'lardan sonra doğmuş çocuklara televizyonda ne yayınlanıyor dersen de umursamayacaklardır. :)

Ahmet C. Toker said...

Marx ve Engels'in dedigi gibi:

" All that is solid melts into air, all that is holy is profaned, and man is at last compelled to face with sober senses, his real conditions of life, and his relations with his kind."

e. pınar said...

Bahar sen sanslisin; elinde bir walkman var. Cok sevdigim 2 walkmanim olmustu, birini bozulunca attim, digerini de kaybettim. Sen de tum ekipman mevcut :)

Sarkinin baslangicini bir kerede tutturmak cidden zordu. Ben donem donem takintili bir sekilde tek bir sarki dinlerdim gunlerce. O zaman sarkiya ozellestigin icin sarkinin istedigin anina sarma yetenegine sahip oluyordun. Seviniyordun sonra kendi kendine.

Bahar said...

Sen söyleyince hatırladım. Sadece sevdiği şarkıyı tek bir kasede arka arkaya çeken insanlar vardı. Şimdilerin repeat'i.

e. pınar said...

O arkadaslar goreceli olarak zenginmis. Ben feda edemezdim koca bir kaseti tek bir sarkiya.